Voorbeeld inzet Tessa binnen de wijkverpleging
Er zijn grote uitdagingen in de zorg. Cliënten blijven thuis wonen en willen dingen zelf doen, maar dit lukt vaak niet meer zelf. Zorgverleners willen helpen, maar dit kan niet altijd door een gebrek aan tijd. Dit is een groot probleem waar actie op moet komen.
Opella laat zien hoe zij hiermee omgaan. Ze kijken voorbij de financieringstroom en te starten vanuit de cliënt behoefte. En door innovaties in te zetten, zoals Tessa, om cliënten zelfredzaamheid te bieden.
Mw. Van Mechelen deelt haar ervaring met Tessa; de thuiszorg komt nog voor het fysiek aankleden, maar de rest kan mevrouw (Anneloes) weer zelf met Tessa. Zo staat ze weer zelf op, eet ze wat, neemt ze haar medicatie en gaat ze naar de koffie. Het is veel rustiger en fijner om het zelf kunnen doen en het scheelt zorgtijd. Verpleegkundige, Marleen Oostra vertelt "het scheelt 2 of 3 zorgmomenten per dag". Zo kunnen we meer cliënten zorg bieden.
Mw. Van Mechelen, Anneloes, vertelt zelf: "En ik vind het heel fijn dat Tessa mij bij mijn naam noemt". "En het belangrijkste vind ik dat Tessa aangeeft wanneer de coffee corner begint", zegt ze stralend."
Benieuwd? Lees of kijk het item terug via deze link: https://eenvandaag.avrotros.nl/zorg-en-leven/item/de-ouderenzorg-een-doolhof-in-de-gemeente-ede-regelen-ze-het-anders-ik-weet-precies-wie-ik-moet-bellen/