Inzet binnen de wijkverpleging
Sensire ondersteunt haar klanten om zelfredzaam te blijven. Om dat waar te maken zet Sensire onder andere (zorg)technologie in. En daar is nu een nieuwe inzet bij gekomen met Tessa.
De eerste teams zijn gestart en al meer dan 50 klanten worden dagelijks geholpen met een Tessa. De rest van de teams wordt de komende maanden geïntroduceerd in samenwerking met het Tinybots team.
Merel Lipholt, wijkverpleegkundige deelt een mooi voorbeeld van de eerste inzetten: "Een klant van ons is 97, alleenstaand, met een klein netwerk en gaat cognitief steeds verder achteruit. Bij mevrouw wordt onder andere dagelijks medicatie aangereikt en voor de avond uitgezet. In de maand voorafgaand aan de introductie van de Tessa Zorgrobot hebben we voor mevrouw 9 MIC meldingen gedaan vanwege het niet innemen van medicatie. Toen hebben we Tessa ingezet. Mevrouw was gelijk blij en het had het juiste effect. De laatste twee maanden heeft ze nog maar 1 keer haar medicatie vergeten in te nemen. Echt mooi! Een directe verbetering op de kwaliteit van zorg en tijdwinst. Inmiddels helpt Tessa haar ook aan andere dingen, bijvoorbeeld herinneren welke dag het is, welke dagen de zorg haar komt helpen met douchen, zodat ze hier de voorbereidingen voor kan treffen wat ons weer helpt. Kortom: Tessa ondersteunt deze mevrouw op een laagdrempelige manier in haar dagdagelijkse structuur, wat leidt tot toename van een stukje eigen regie”.