Tijdens CoVid-19 is minder zorg beschikbaar voor begeleiding voor structuur, activiteiten, eten, drinken, opstaan, persoonlijke zorg en het wassen. Dit geeft de cliënt onrust en creëert nieuwe zorgvragen. Tessa kan de cliënt helpen door hen verbaal te begeleiden. Zo krijgt de cliënt alsnog de nodige zorg en begeleiding, maar dan op afstand.
Tijdens CoViD moet de inzet van Tessa zo makkelijk mogelijk zijn zonder belasting voor zorgverleners. Om dit te ondersteunen hebben een aantal oplossingen ontwikkeld samen met zorgaanbieders om Tessa laagdrempelig in te zetten zonder de zorg te belasten.
N.B. we leren elke dag, en zijn hard aan het werk om nieuwe tools te ontwikkelen. We zullen dit blijven updaten.
1. Biedt zorg op afstand tijdens via Tessa voor deze CoVid-19 problemen
Tessa de Vaan beschrijft in dit blog de problemen die ontstaan voor cliënten als gevolg van de noodmaatregelen van CoVid-19 en geeft voorbeelden hoe Tessa daarin kan ondersteunen.
We werken ook aan voorbeeld scripts en berichten, hierbij een eerste voorbeeld van Tessa die tips geeft voor persoonlijke hygiëne.
2. Zet Tessa in zonder installatie bij de cliënt (plug & play)
Door Tessa te koppelen aan een MiFi maak je Tessa Plug & Play. Een MiFi is een simpel kastje met een SIM kaart wat internet uitzendt. Dit MiFi kastje kan je van tevoren aan Tessa koppelen waardoor er geen installatie meer nodig is bij de cliënt, en het een kwestie is van de stekker erin doen. Dit artikel geeft tips welke MiFi je kan gebruiken.
Tinybots biedt in samenwerking een proces aan om dit makkelijk te doen, en zo Tessa Plug & Play in te zetten bij cliënten.
3. Selecteer cliënten zonder training
Om de cliënt selectie makkelijker te maken hebben we een nieuwe inzetwijzer gemaakt. De inzetwijzer start vanuit de zorgvraag en checkt of Tessa kan helpen bij symptomen en randvoorwaarden van de cliënt. Zo kan je makkelijk de juiste cliënt identificeren om Tessa bij in te zetten.
Voor de inzet bij CoViD hebben we een nieuwe cliënt selectie tool ontwikkeld om te ondersteunen in verantwoord afbouwen van zorg. Neem contact met ons op om de opties voor jou inzet te bespreken. Plan belafspraak.
4. Online training voor app-gebruiker
De mantelzorger of een zorgverlener die nu geen zorg mag bieden stelt de berichten in Tessa in. Zo wordt Tessa ingezet zonder tijd te vragen van de zorgverleners die nu zorg kunnen bieden.
We bieden een online training aan voor de app-gebruiker zodat Tessa wordt geaccepteerd en goed wordt ingezet zonder tijd te vragen van de zorgverlener.
5. Installeer Tessa (zonder training)
Sander laat in dit filmpje stap voor stap zien hoe je Tessa installeert. Via deze link kan je ook de quick start handleiding vinden voor een online versie van een papieren uitleg.
7. Technische problemen?
We staan klaar via de helpdesk om je bij te staan om uw vragen over de inzet van Tessa te beantwoorden via 024 - 301 03 11. Nu tijdelijk verruimd naar van 09:00 tot 20:00 op werkdagen.
Heb je vragen, of wil je de inzet van Tessa binnen je organisatie willen bespreken:
Plan een bel afspraak via deze link.